loading...
░▒▓█عکس دختر همسایه █▓▒░
Admin بازدید : 8 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (0)
استانها > شمال > اردبیل
انتقاد نماینده مجلس از بی توجهی به ایمنی جاده خلخال و کوثر
خلخال – خبرگزاری مهر: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی مسئولان حوزه راه استان اردبیل به ایمنی جاده خلخال و کوثر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جعفری‌ بنه عصر چهارشنبه در بازدید از راه ارتباطی خلخال سرچم افزود: بی توجهی اداره راه و شهرسازی استان و وزارت راه تا اندازه ای است که یک خط کشی ساده را در جاده ای که در تابستان نیز مه گیر است و پرتگاه دارد، انجام نمی دهند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه راه های ارتباطی خلخال و کوثر یادآور شد: هفته گذشته یک خانواده شهرستان کوثر با یک دستگاه پژو 206 هنگام تردد از جاده اسالم به خلخال به دلیل عدم خط کشی این جاده مفقود شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جاده اسالم به خلخال جاده ای کوهستانی و مه گیر بوده و نیازمند توجه به اصول ایمنی است، ادامه داد: در این شرایط حتی اگر خودرویی سقوط کند، پیدا کردن آن بسیار کار مشکلی است.

وی تاکید کرد که یک خط کشی ساده می توانست مانع از این حوادث شود و بودجه زیادی برای بهبود این وضعیت جاده مورد نیاز نیست، اما مسئولان توجه کافی نمی کنند.

جعفری بنه با بیان اینکه این جاده تنها مسیر مردم خلخال برای تردد به مرکز کشور است، متذکر شد: با وجود فرا رسیدن زمستان هنوز خط کشی و روکشی آسفالت این جاده برغم تذکرات مکرر در مجلس، انجام نشده است.

وی خواستار توجه وزارت راه و شهرسازی به راه های ارتباطی خلخال شد و عنوان کرد: این شهرستان به دلیل واقع شدن در مرکز ارتباطی چهار استان کشور به لحاظ تردد و فراهم کردن شرایط ایمنی اهمیت داشته و باید توجه لازم در این خصوص اعمال شود.

Admin بازدید : 32 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

 به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهیدان سینه‌هایشان را در برابر گلوله‌های دشمن سپر كردند تا یك وجب از خاك ایران به خاك كشور بیگانه پیوند نخورد، اما در این میان شهدایی نیز بودند كه برای همیشه نام خود را در تاریخ 8 ساله دفاع مقدس جاودانه كرده‌اند. رزمندگانی كه با وجود داشتن سن كم درس‌های فراموش نشدنی به فرماندهان جنگ دادند و همگان را به تحسین واداشتند.

شهدایی كه برخی از آن‌ها برای همیشه در تاریخ گمنام ماندند و با عشق به پرواز درآمده و تن به نسیم بهشتی سپردند. شهیدانی كه امام امت آن‌ها را رهبرانی دانست كه ارزشی بالاتر از صدها قلم و زبان دارند. شهید حسین فهمیده بسیجی 13 ساله‌ای بود كه با بستن نارنجك و انداختن خود به زیر تانك نام خود را برای همیشه در دل ایرانیان زنده نگاه داشت.

شهید یوسف حیدری فانیذ سرباز20 ساله تبریزی یكی از شهدایی است كه 31 تیرماه سال 67 همانند شهید فهمیده با بستن نارنجك به زیر تانك‌هایی كه در حال نزدیك شدن به مقر فرماندهی گردان 744 تیپ 2 لشکر 85 ذوالفقاردر نفت شهر بودند رفت و با منهدم كردن سه تانك عراقی مانع پیشروی آن‌ها شد. این شهید ارتش 4 روز پس از قبول قطعنامه 598 از سوی ایران زمانی كه متوجه یورش ارتش بعثی شد با منهدم كردن تانك‌های آن‌ها نقشه شوم دشمن را كه تصرف بخشی از خاك ایران بود نقش بر آب كرد. شهید حیدری كه قهرمان دوومیدانی رقابت‌های كشوردر سمنان و تبریز بود در حالی كه به خاطر جثه كوچكش مسئولیت او را كارهای دفتری تعیین كرده بودند مصاف رودررو با دشمن را به نشستن پشت میز ترجیح داد و در لباس مقدس سربازی به شهادت رسید.

وقتی چهارمین فرزند خانواده به دنیا آمد پدر و مادر به خاطر زیبایی چهره او نام یوسف را از بین سوره‌های قرآن انتخاب كردند. پدر همیشه نگران بود كه مبادا سرنوشت حضرت یوسف(ع) برای پسر او تكرار شود و اتفاق ناگواری باعث جدایی‌شان شود.

این گفته‌های اسماعیل حیدری مرد 54 ساله‌ای است كه با وجود گذشت 25 سال از شهادت برادر هنوز هم وقتی نام او را به زبان می‌آورد بغض می‌كند. می‌گوید فقط 6 ماه تا پایان خدمت سربازی یوسف مانده و قرار بود برایش آستین بالا بزنیم. بعد از به دنیا آمدن یوسف همگی به مشهد رفتیم و در آنجا پدر نخستین خواسته‌ای كه از امام رضا(ع) طلب كرد این بود كه مرده و زنده فرزندانش افتخارآفرین باشند و بعد از 18 سال پدرم به این آرزو رسید.
Admin بازدید : 22 جمعه 03 آبان 1392 نظرات (0)
http://s3.picofile.com/file/7982188923/images.jpg

پارتی پاتوق به نقل از تابناک نوشت : بارش برف پاییزی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی شهرستان خلخال در استان اردبیل بویژه در گردنه الماس در محور خلخال به اسالم به ۱۵ سانتی متر رسید.

بارش برف در جنوب استان اردبیل آغاز شد و در مناطق شهری به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف بود بطوریکه ارتفاع برف در گردنه کوهستانی الماس در محور خلخال به اسالم به ۱۵ سانتی متر رسید.

معاون اداره راه و شهرسازی خلخال در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم بارش در این شهرستان گفت: تردد در محورهای کوهستانی خلخال با زنجیرچرخ میسر است.
 
یوسف فریادی افزود: رانندگانی که قصد تردد در محور خلخال به اسالم و خلخال - پونل را دارند حتما خودروی خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمازا و سوخت کافی مجهز کنند.
 
شهرستان خلخال برای ارتباط با استان گیلان دو محور خلخال به پونل و جاده قدیم خلخال به اسالم را در اختیار دارد که تردد رانندگان از این مسیرها به دلیل شرایط کوهستانی بویژه در فصل بارش با مشکلاتی همراه است. علاوه بر این محور خلخال اسالم در بسیاری از مواقع بارش برف مسدود می شود.
 
معاون اداره راه و شهرسازی خلخال با بیان اینکه راهدارخانه گردنه الماس از ۱۰ روز پیش تجهیز و آماده ارائه خدمات می باشد، یادآورشد: امداد رسانی و بازگشایی محورها در اولویت برنامه راهداران مستقر در این محور است.
 
وی با تاکید بر ضرورت حضور نیروهای راهداری، پلیس راه و امداد نجات هلال احمر در این دو محور تاکید کرد: گردنه الماس هم اکنون باز بوده و تردد در این مسیر با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1832
  • کل نظرات : 46
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 100
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 106
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 592
  • بازدید ماه : 403
  • بازدید سال : 10,319
  • بازدید کلی : 251,616